Referenzen
---------------------
References

Marion Reinhard (Germany)

Seit mittlerweile 12 Jahren spiele ich ein Fagott der Fa. Rudolf Walter & Co. Nachwievor und immer wieder aufs neue überzeugen mich der schöne runde, modulationsfähige und durchsetzungskräftige Klang und ebenso die ergonomisch perfekt gearbeitete Präzisionsmechanik. Neben den wunderbaren klanglichen Eigenschaften des Instruments ermöglicht diese Mechanik jederzeit ein befreites Spielgefühl.
In sämtlichen Einsatzbereichen, sei es Orchester, Solo oder Kammermusik, bin ich mit meinem Walter-Fagott rundum zufrieden.Bei einem kürzlichen Werkstattbesuch konnte ich mich davon überzeugen, daß die Fa. Walter weiterhin kontinuierlich an der Weiterentwicklung und Verbesserung ihrer Instrumente arbeitet. Somit ist es auch nicht verwunderlich, daß 2010 nunmehr zum dritten Mal (!) der Deutsche Musikinstrumentenpreis an ein Walter-Fagott verliehen wurde.

Dazu gratuliere ich ganz herzlich!

Marion Reinhard
Berliner Philharmoniker
 Berlin, Januar 2010

"For the last 12 years, I have been playing a bassoon made by the Rudolf Walter & Co. firm. As ever, and time after time, I find myself impressed by its beautiful round, modulatable and assertive sound and likewise the ergonomically perfectly crafted precision mechanics. As well as the outstanding acoustic properties of the instrument, these mechanics also boast a liberating playing feel at all times.
In all settings, whether it be orchestra, solo or chamber music, I am entirely satisfied with my Walter bassoon.
A brief visit to the workshop allowed me to confirm in person that Rudolf Walter & Co continues to strive towards the further development and improvement of its instruments. It is no surprise, therefore, that 2010 marked the third time (!) that the German Music Instrument Prize was awarded to a Walter bassoon.

I pass on my warmest congratulations!"

Marion Reinhard
Berliner Philharmoniker
 Berlin, Januar 2010

Hedwig Dworazik (Germany)

Sehr geehrter Herr Walter,
ich bin wirklich begeistert von meinem neuen Fagott!
Nicht nur ich, auch Herr Martens!
Es entwickelt sich unglaublich. Der Klang ist fantastisch und das
Spielgefühl ist wunderbar.
Am 31.10 wird es sein erstes Konzert hinter sich bringen.
 
Mit bestem Dank und freundlichen Grüßen
Hedwig Dworazik
Musikhochschule Lübeck

Mr. Lewis Kirk (USA)

Lewis Kirk
Ich bin sehr glücklich mit meinem Walter Fagott. Voller und ausgeglichener Ton, sichere Intonation, excellente Tragfähigkeit sind die Eigenschaften dieses Fagott s . Ich habe viele Komplimente gesammelt von Kollegen , die sich über den schönen Klang geäussert haben  . Ich empfehle dieses Instrument für Jeden, der das beste Instrument der Welt sucht!
I am very happy with my Walter bassoon. Full and even tone, secure intonation, excellent carrying power are the qualities of this bassoon. I have recieved many compliments from colleagues who have remarked on it's beautiful sound. I recommend this instrument to anyone looking for the best instrument available in the world today!


Mr. Gregory Barber (USA)


Mr. Gregory Barber

"Whether I am performing in San Francisco, New York, Hong Kong, Lucerne, or Prague, I am at home on my Walter Soloist model bassoon."

As a member of the San Francisco Symphony I perform in concert halls in North America, Asia, and Europe; and everywhere the sound of the Walter bassoon blossoms beautifully. After recently playing Principal Bassoon at the Lucerne Summer Music Festival, I received many lovely comments from colleagues and audience. From the lowest through the highest notes the Walter bassoon responds wonderfully, the intonation is excellent, and the sound is rich, well-balanced, and resonant. The warm, dark, vibrant tone is remarkably even throughout all the registers; clear and singing, with enough brightness to carry easily, and with the flexibility and delicacy to blend and match. The instrument’s mechanism is outstanding; the keys feel fabulous and the operation is peerless.
Beautiful to look at and listen to, unvaryingly satisfying to play, the Walter Soloist Model Bassoon reflects in its construction the sensitivity and dedication of the master bassoon makers Daniela Schweyher and Rudolf Walter.


Mr. Christopher Millard

Mr. Christopher Millard

“I have being performing on Walter bassoons exclusively since 2002.  I own two of these wonderful instruments and easily switch between them.   Although I have owned many excellent bassoons by the best makers, I have chosen Rudolf Walter’s bassoons because they give me the most complex, rich sound I have ever found.  These instruments have a fascinating sonority and great flexibility.  Just as a great violin continues to challenge and reward its owner, I have not yet found all the possibilities my Walters offer.  The craftsmanship is second to none, with excellent key design, incredibly stable wood and a resilient and durable varnish.  Above all, these instruments have tremendous projection in the orchestra and I feel privileged to recommend them to anyone serious about finding the best possible bassoon.”  - Christopher Millard, National Arts Centre Orchestra, Canada; Faculty, Northwestern University, Evanston, Illinois




Alexander Kuksa


Александр Кукса, Vlaams Radio Orkest Brussel
Встреча исполнителя со своим инструментом – событие необычайно волнительное, значимое, едва ли не самое важное в карьере музыканта. Ведь выбор инструмента – это всегда сомнения и неуверенность. Много лет я играл на различных фаготах, всё сравнивал, экспериментировал, но после знакомства с Вальтером понял, что наконец нашел то, что искал. Стабильность интонации, богатство тембра, равномерность регистров, феноменальный динамический диапазон – это лишь базовые характеристики, присущие всем фаготам Вальтера. Далее, внимательно вслушиваясь в звучание инструмента, вы отмечаете всё новые и новые тонкости, которые не могут оставить равнодушным. Великолепные кульминации и не уступающие им по качеству звучания тонкие пианиссимо создают свободную, масштабную и одновременно динамически нюансированную палитру. Глубокие басы, упругий средний регистр и ясный, прозрачный верхний – такова расчлененность голосов фактуры. Вот уже шесть лет я играю на моём фаготе и могу с полной уверенностью утверждать, что этот инструмент не только не утратил своих превосходных качеств, но и со временем приобретает новые неповторимые краски. Яркий и одновременно глубокий, свободно льющийся звук легко заполняет весь зал, позволяя блестяще исполнять соло любой сложности. В то же время удивительно гармоничное слияние тембра фагота Walter с другими инструментами в оркестре делает его незаменимым участником различных камерных составов.
В выборе инструмента для меня было также очень важно, что под именем Walter&Co скрывается не безликое конвейерное производство, а группа настоящих профессионалов во главе с Мастером, энтузиастом, основоположником фирмы Рудольфом Вальтером. Опираясь на лучшие традиции, Мастер создаёт свои неповторимые инструменты, которые с каждым годом завоёвывают все большее количество поклонников и приверженцев. Несмотря на невероятную занятость, Рудольф Вальтер, всегда приветливый и внимательный, выслушает все ваши пожелания, ответит на любые вопросы, поддержит дружеским советом.
Познакомьтесь с фаготом Walter и, возможно, эта встреча станет для Вас незабываемой!

 

 

Berthold Grosse

Seit langen Jahren bin ich meiner ursprünglichen Entscheidung, ein
Walter-Fagott zu spielen, treu geblieben. Dies habe ich wahrlich nie bereut;
auch jetzt bin ich, nachdem ich mein nunmehr drittes Instrument, diesmal ein
Gentleman-Modell, seit mehreren Monaten spiele, rundauf begeistert. Rudolf
Walter und seinen geschätzten Mitarbeitern ist es mit seinen Ideen und
seinem Können abermals gelungen die klangliche Fülle und ebenfalls die
eindrucksvolle Schönheit in der Verarbeitung des Instrumentes noch
weitergehend zu perfektionieren. Die Vergabe des "Deutsche
Musikinstrumenten-Preises 2010" an das Instrument aus Rudolf Walters
Herstellung, dies zum dritten Male in Folge, ist meiner Meinung nach nur
eine logische Folge. Der Ton des Walter-Fagottes trägt im grössten Saal, die
Klangfülle ist berückend schön. Ebenfalls besticht das Instrument in
weichen, leisen Passagen durch immens leichte Ansprache und intonatorische
Stabilität die ihresgleichen nur suchen kann. Die liebevolle, detaillierte
Verarbeitung des Instrumentes lässt mich jedes mal bereits beim Auspacken
einen optischen Genuss erleben. Alles in allem möchte ich sagen daß ich
nichts besseres empfehlen kann als ein Walter-Fagott zu spielen!

Dezember 2011
Berthold Grosse, co-principal Solobassoon of the Royal Swedish Opera
Orchestra Stockholm